lauantai 19. toukokuuta 2012

Nitya & Diiva saapuvat Järviluotoon

Redhead Dec, uusi vuokraponini! Uskokaa tai älkää, hain tämän Englannista asti itselleni Suomeen, vaikka se tulikin vain vuokralle. Ponissa vain oli jotain särmää, joka hurmasi minut heti. Isot jyhkeät puoliveriset - niin upeita kuin ne olivatkin - eivät vain olleet minun makuuni, vaikka niitäkin oli tarjolla. Mutta tämä reipas pikku pomppuponi valloitti sydämeni!

Olin käymässä Englannissa vain lomamatkalla kaverini kanssa. Sattumoisiin eksyimme talli Bravoon, jossa kävimme katsomassa hevosia. Tallin omistaja Katarina kertoi antavansa kaikki hevoset vuokralle. Halusin kokeilla Diivaa, ihan vain huvikseni. Se vain oli niin suloinen työntäessään päänsä karsinan oven yli ja höristessään meille, kun kiertelimme tallissa.

Jo puolen tunnin ratsastuksen jälkeen sanoin, että tämä poni lähtee mukaani Suomeen. Kaverini pyöritteli silmiään, mutta minä olin tehnyt päätökseni - niin hölmöltä kuin se kuulostikin.
- Eiköhän Suomestakin löydy kivoja ratsuponeja sulle, Krista yritti kääntää päätäni. - Onhan se hieno poni, mutta sen kuljetus Suomeen maksaa.
- Mutta se on niin ihana, haluan tän! Sitä paitsi mulla ei ole ollut hevosta pitkään aikaan opiskelujeni vuoksi. Mä haluan taas päästä valmentautumaan ja kilpailemaan kunnolla! Mulla on viimeinkin työpaikka ja opiskelut ohi, nyt mulla olis aikaakin siihen.

Niinhän siinä sitten kävi, että tänään, sateisena sunnuntai-iltapäivänä ajoin vuokraamani hevoskuljetuskopin Järviluodon tallin pihaan. Tamma oli tullut eilen illalla Suomeen ja viettänyt yönsä Helsingissä. Sieltä kävin hakemassa ponin Kristan kanssa Kuopioon.

Tallin omistaja tuli meitä tervehtimään ja auttoi ponin purkamisessa. Diiva oli villinä pitkän seisomisen jälkeen ja kavahti peloissaan takajaloilleen astuessaan ulos. - Soooh, rauhassa tyttö! rauhottelin tepastelevaa tammaa. Laskin sen heti läheiseen tarhaan, jossa se ottikin hurjat pukkilaukkaspurtit heti kun olin saanut narun irti riimusta. Katselimme hetken tamman riekkumista ja kävimme sitten hakemassa kaikki tavarat autosta. Soitin vielä tamman omistajalle ja kerroin, että Diiva oli turvallisesti perillä ja täysin kunnossa. Kahdeksan aikaan otin Diivan sisälle uuteen karsinaansa, jossa se alkoi heti rauhallisena syödä heiniä, tutusteltuaan hetken vierusnaapureiden kanssa.

Aivan kuin olisin pieni ponityttö joka on juuri saanut ensimmäisen ikioman ponin. Jännityksellä odotan ensimmäisiä ratsastuksia ja treenejä! Tässä onkin suhteellisen valmis paketti minulle jo tulevan kesän kisoihin!

-Nitya

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!